måndag 31 augusti 2009

Intervju med rapparen Toffer.


Presentera dig lite snabbt och berätta vad du är aktuell med?
Yo! Jag heter Toffer, är 24 år och bor i Haninge. Jag är aktuell med mixtapet "Hur går det med musiken?" 30 spår helt gratis som man kan ladda ner på www.toffer.se

Vad gör du utanför musiken? Har du musiken som ett jobb, eller som en hobby?
Jag ser musiken som ett jobb, jag har inget vanligt jobb så jag försöker använda den tiden jag har över till musiken. När ja höll på med mixtapen gick jag till studion varje dag kl 9 och satt där i 8 timmar om inte mer.

Vad ser du fram emot för släpp av rappare nu i slutet av 2009?
Reakwon's nya skiva, och självklart att M.Zamora's mixtape äntligen ska bli klart!

Vilka tycker du har för mycket hype, och vilka har för lite hype?
Jag vet faktiskt inte, håller inte så värst mycket koll på det. Men en sak kan jag säga, Jag har för lite hype, haha!

Vad / Vilka får du din insperation ifrån och vad handlar din musik om?
Allting som händer runtom i livet o så.
Det är också det som min musik speglar sig på, saker runt imkring mig och mina bekanta.

Till sist, Vad tycker du om Mexxi & Si-Kret, och vad tror du kommer hända med dom?
Dem är keffa jao! Haha nej absolut inte!
Dem verkar satsa på sin skit och det är det som är det viktigaste egentligen.
Det är för mycket folk som slackar med sin grej o inte kommer nånstans även om dom kanske har talangen för att göra det!


Peace / Toffer

Inga kommentarer: